Hej allihopa.

Jag har fått veta att det skrivits lite om mitt inlägg om Oki på "Eurasier-Sverige".

Eftersom jag inte är medlem på denna sida så tänker jag ge mitt svar här.

Alla är välkomna med sina åsikter om mitt blogginlägg. Jag kan endast tala för mig själv och det kommer självklart alltid finnas folk som tolkar texter fel och som kommer göra allt för att vrida om allt. Det finns inget som inte stämmer i det jag skrivit, finns ingen anledning till varför jag skulle ljuga ihop sådana saker. Men tyvärr så finns det människor som inte vill se det för hur det har varit.

Som sagt så var Oki osäker när han kom till Sverige. Oki's förra ägers egna ord till mig på telefon innan jag hämtade honom var att eftersom han var osäker i olika situationer när han kom till Sverige så hade det blivit så att han inte hade tagits med ut knappt någonting.
Jag har fått kontakt med många bra personer som även har hund efter Oki, som vet om hans bakrund från när han kom till sverige och har talat om deras uppfattning och vad dom vet.
Många som har hund efter Oki har varit mycket glada över att få se honom. Många som inte ens träffat han under valpbesök hos fd. ägare.

Inlägget jag skrev handlade om Oki och hans bakgrund och träning. Eftersom jag skrev om hans bakgrund kom han förra ägaren automatiskt in där så klart.
Jag skriver dock ingenstans att han blivit illa behandlad på något vis. Han har befunnit sig på gården och förmodligen inte träffat så många som sagt. 
Det jag skrivit om avlivning stämmer helt och hållet åter igen.

Självklart befinner det sig negativ respons om förra ägaren i inlägget. Men hur lätt är det att unvika att skriva ut sanninen? Om att han t.ex skulle avlivas om han inte fick ett annat nytt hem. Fick också reda på senare tid att det fanns en delägare.
Jag hade kunnat skrivit ut mycket, mycket mer som jag vet. Men har alltså valt att inte göra det eftersom hela inlägget faktiskt handlar om Oki och inte fd. ägaren.


Kommentarer
Postat av: Karin

Jag gör en kommentar här eftersom jag, Pernillas mamma, var med när hon hämtade Oki och känner till hela historien sedan han kom till henne.
Eftersom vissa inte kan/vill tro på att Oki skulle avlivas om inte Pernilla kunde ha honom kvar så kan jag INTYGA att så var det sagt.
Av vilken anledning skulle hon ljuga om det???

2013-01-08 @ 22:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0